Kundecase: Diller
- fra idè til ferdig produkt
Diller® er en lojalitetsplattform som er skreddersydd for små og mellomstore butikker
Diller® ble etablert for å kunne gi små og mellomstore bedrifter en rimelig, lønnsom og effektiv lojalitetsplattform for personalisert kundedialog.
Detaljhandelen gjennomgår store endringer, blant annet på grunn av økt digitalisering og e-handel. Teknologiske endringer griper inn i hele verdikjeden og utfordrer eksisterende forretningsmodeller, blant annet som følge av mer effektive logistikkstrukturer og nye muligheter til å kommunisere med kundene.
Diller® mener at små bedrifter skal kunne konkurrere på like vilkår med de store kjedene og Amazon, og har derfor utviklet markedets mest effektive teknologi for kundelojalitet, som er tilgjengelig som «plug-and-play»-løsning for små og mellomstore bedrifter. Det er enkelt, rimelig og alt man trenger for effektiv og lønnsom kundedialog. Diller® som lojalitetsplattform er integrert med Norges største kasseleverandør, samt med verdens ledende eCommerce-plattformer.
Over 1200 butikker i Norge og Sverige har installert Diller® og over 2 millioner medlemmer er registrert gjennom plattformen.
Fra idè til ferdig produkt
Heatwave har bidratt fra idè og til ferdig produkt:
Branding og webdesign
* Design av logo, markedsmateriell og illustrasjoner
* Merkevarebeskyttelse (trademark) i hele verden av produktnavnet Diller®
* Oppsett av sosiale medier, LinkedIn/Facebook/Instagram/Snapchat
* Design av markedsmateriell, inkludert investorpresentasjoner
* Design og prosjektledelse av salgsvideo
* Webdesign av nettsider
Produktutvikling og UX/UI
* Utforming av brukerfortellinger og spesifikasjoner (Jira)
* Design av UX/UI og brukeropplevelser (Adobe XD og Figma)
* Prototyping
* Koordinering og daglig kommunikasjon med eksternt utviklingsteam (Scrum)
* Produktleder rolle med daglig drift av plattformen
Det var ekstremt viktig med en enkel og forståelig brukeropplevelse for at de butikkansatte skulle enkelt (og uten hjelp) kunne ta i bruk Diller® som sin lojalitetsplattform. Derfor ble det mye testing sammen med kundene og programvaren ble designet og tilpasset deretter. Fredrik Kristiansen